Aprovat pel Ple de l'Ajuntament de data 15 de setembre de 2014.
La informació que conté el web municipal de Gurb segueix els principis del Decàleg de Bones Pràctiques en la Comunicació Local Pública.
Aquest decàleg es va elaborar el 2003, en el marc del Postgrau de comunicació local que organitza la UAB, davant la necessitat de millorar la informació local pública al servei de la ciutadania. Una proposta que va ser fruit de la col·laboració formalitzada entre la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i el Col·legi de Periodistes de Catalunya.
En aquest sentit, cal tenir en compte que l'article 139 de la Llei de règim local defineix les funcions de les publicacions municipals de la manera següent:
Les corporacions locals han de facilitar la informació més àmplia sobre la seva activitat i la participació de tots els ciutadans en la vida social. Les formes, els mitjans i els procediments de participació que les corporacions estableixin en l'exercici de la seva potestat d'autoorganització no poden en cap cas disminuir les facultats de decisió que corresponen als òrgans representatius.
Aquest mandat legal requereix que els mitjans de comunicació locals de titularitat pública - premsa escrita, ràdio, televisió, webs municipals i ciutadanes - respectin els principis següents: